Съвременни книги, които задължително трябва да прочетете

13:59:00



„Няма нищо по-добро от лошото време”, казва Богомил Райнов в едноименния си роман. Е, трудно ми е да не се съглася с него. Може би заради меланхоличната ми натура, притъмнялото небе и студеният вятър ме изпълват с копнеж и мечти. Във въздуха сякаш започва да се носи аромат на горещ шоколад и… Книги! Един от любимите ми детски спомени, е как заедно с мама сме седнали на земята пред печката. Аз - опряла рошавата си глава о нейното рамо, жадно поглъщам всяка прочетена дума от книгата върху коленете ѝ. Някак, този малък ритуал е превърнал северния вятър в звук на прелистващи се страници. Приятелите ми  се шегуват, че съм „книжен плъх”, но пък аз си нося прозвището с гордост. Какво да направя, светът на буквите ми допада повече. Особено през зимата. 

Наскоро рових из интернет в търсене на интересно четиво. Попаднах на какви ли не списъци с книги, които задължително трябва да прочетем, през различните етапи от живота си. Фактът, че в тях не присъстваха почти никакви съвременни автори ми направи особено впечатление. Да, разбира се, обожавам класиките и смело заявявам, че Хийтклиф от „Брулени хълмове” до ден днешен е голямата ми любов, но определено смятам, че има не едно и две „млади” произведения, които със сигурност са ме белязали завинаги. Точно това е причината да съставя своят топ 5 любими съвременни книги.

1. Първо място, неизменно заема “Духless” на Сергей Минаев. Написан в типичен булеварден стил – изпълнен с цинизъм и вулгаризми, през 2006г., романът се превръща в абсолютен бестселър на руския пазар. Малко след излизането си, корицата на книгата е публикувана на първа страница във в.„Таймс”, сравняват Минаев с величини, като Булгаков и Набоков, и определят главния герой за обобщен образ на съвременния човек. Ако сте фенове на Фредерик Бегбеде и Чарлс Буковски, непременно обърнете внимание на „Духless”.

2. Тъй като съм отгледана от майка историк, няма начин да не се влюбя моментално в Токораз Исто и неговата спираща дъха поредица „Тангра”. И понеже съм абсолютен фен на първият български кан Авитохол, естествено, любимата ми част е именно „Тохол”. Освен исторически, книгите на Токораз Исто са изпълнени с философия. Те разкриват тайните на българското бойно изкуство, религията, начина на живот, бита и културата. Ако харесвате историята, но сте позабравили патриотизма си, този автор със сигурност ще го разпали отново. 

3. Като всяко себеуважаващо се момиче, разбира се, че чета и вампирски романи. Не, не ви препоръчвам „Здрач”, спокойно. В „Историкът”, Елизабет Костова разказва една малко  по-различна история за Граф Дракула. Писателката на романа е омъжена за българин и след като посещава страната ни, силно се увлича по нашата история. Точно това е причината, главното действие да се развива по наши и румънски земи. Не че съм пристрастна, но перото на Костова разби на пух и прах Брам Стокър, когото също харесвам. 

4. За феновете на религиозните трилъри, също имам нещо. „Очакваната” на Катлин Макгауън, Откровено казано, напълно ми промени вижданията за религия и представата за Мария Магдалина. Позована изцяло на исторически факти, книгата е написана леко и ненатоварващо, изследваща завета на Иисус. Изпълнена с убийства и различни загадки, докато четеш, се впускаш на зашеметяващо пътешествие през Франция – последното убежище на катарите - и стигаш чак до Божи Гроб. 

5. Като отявлена почитателка на Джордж Мартин, няма как да не включа в списъка си и сагата „Песен за огън и лед”. Нещо средно между рицарски роман и  фентъзи, всяка една книга те грабва от първия ред и те оставя без дъх. Читателят бива въвлечен във вихрушка от власт, война, похот, митологични създания и „Игри на тронове”. Определяна многократно, като „най-добро фентъзи за годината”, тази поредица със сигурност се превърна в достойна конкуренция на Толкин и „Властелинът на пръстените”.

You Might Also Like

0 коментара

Всичко за мен

Моята снимка
Ани, Анита, Кроули или едно необикновено момиче, което носи солен въздух в косите си. Музика, цвят, емоция, хаос, който създава - това е тя. Не я поглеждай в очите, ако не можеш да плуваш, особено срещу течението. Диша, за да пише и пише, за да диша, откакто познава буквите. Отраснала е с Кант и Шопенхауер в едната ръка и сестрите Бронте и Джейн Остин в другата. Колекционира стари книги, от които черпи вяра и мъдрост. Интересува се от източни учения, философия и квантова физика. Мечтае да обиколи Индия, да учи от някой гуру и да управлява йога център. Но всичко с времето си. Сега е увлечена от модата и напук на земните цветове дори понякога застава пред обектива. Момиче изключение. Овен, какво да я правиш?